Sindrom kompjuterskog vida- problem digitalnog doba

sindrom kompjuterskog vida

Crvenilo, peckanje, suhoća očiju, zamućen vid i osjećaj umora samo su neki simptomi višesatnog rada na kompjuteru koje osjeća čak 80 posto ljudi koji svakodnevno rade na  kompjuteru.

Upotreba kompjutera sastavni je dio života većine populacije. Mnogima je čak nezamislivo preživjeti dan bez kompjutera. I dok nam olakšavaju život i rad, nažalost negativno utječu na naše zdravlje, prvenstveno zdravlje očiju.

Tako prema podacima Američkog udruženja oftalmologa, čak 80 posto osoba koje svakodnevno rade na kompjuteru ima problema s vidom. To je stanje nazvano Sindrom kompjuterskog vida.

Riječ je o privremenom stanju uzrokovanom dugim i neprekinutim periodima gledanja u zaslon računala zbog čega se smanjuje učestalost treptanja. Naime, normalna učestalost treptanja je 16 do 20 puta na minutu, dok se ona smanjuje za čak 6 do 8 treptaja po minuti za ljude koji rade za računalom.

Najčešći simptom je suhoća oka, ali i glavobolja, zamagljen vid, bol u vratu, umor, zamor očiju, problemi u fokusiranju pogleda.

Velik problem u uredima predstavlja i temperatura, odnosno kondicioniranje zraka. Naime, prostori se griju ili pak rashlađuju klimama, no nerijetko se zaboravlja i potreba ovlaživanja zraka. To je, primjerice, glavni problem u uredima u SAD-u. U uvjetima grijanja i hlađenja, bez ovlaživanja zraka, cijelo tijelo se isušuje, pa tako i oči.

Prevencija sindroma kompjuterskog vida

Ipak prevencija postoji, tvrde oftalmolozi. „Najvažniji korak u liječenju i sprečavanju očnih kompjutorskih problema su redoviti pregledi kod oftalmologa. Važnu uloga svakako ima odgovarajuća rasvjeta. Zato izbjegavajte gledanje televizora i rad na kompjuteru u zamračenoj prostoriji jer dodatno osvjetljenje smanjuje opterećenje očiju i do šest puta“, savjetuje dr. Ante Barišić, poznati oftalmolog iz Klinike Svjetlost.

Monitor bi trebao tako biti postavljen ispred vaših očiju i to na udaljenosti od 40 do 70 cm. Dr. Barišić preporučuje i svjesno treptanje što pomaže ponovnom vlaženju očiju.

Tako postoji pravilo „20-20-20“ prema kojem se preporučuje svakih 20 minuta fokusirati pogled udaljen 20 stopa (oko 6m) na 20 sekundi, a korisno je i barem svakih pola sata zatvoriti oči na 20 sekundi.

Suhoća očiju može se smanjiti i upotrebom otopina umjetnih suza, dok se smanjena sposobnost fokusiranja ublažava nošenjem naočala plus dioptrije (+1,00 do +1.50).

Važnu ulogu u zdravlju očiju ima i hrana, pa tako oftalmolozi savjetuju redovnu konzumaciju sokova od voća i povrća, zelenog čaja, redovit unos C i E vitamina, lanenog ulja i sjemenki lana.

 

Izvor: Specijalna bolnica za oftalmologiju Svjetlost

 

 

Preuzmite članak i pročitajte ga kasnije:   PDF

Ocjena članka:

5 / 5   1
Facebooktwitterpinterestmail
Uređeno: 21-06-2017, objavljeno: 14-11-2012
Foto: Photospin
Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

NAJČITANIJI TEKST DANAS:

Poklanjamo vam besplatne E-mail novosti

Vi označite što vas zanima, a mi ćemo se pobrinuti pružiti vam samo korisne informacije.

 Zdravlje  Ljepota  Vege Prehrana  Pokloni
Pojmovi uz članak: kako se leci sindrom kompjuterskog vida, sindrom kompjuterskog vida, sindrom kompjuterskog vida simptomi,