Zbogom cigarete: Savjeti za lakši prestanak pušenja

prestanak pušenja

Sigurno već znate sve zdravstvene razloge zašto je pušenje loše za vas. Ono je jedan od vodećih uzroka bolesti srca, problema s plućima, astme i mnogih vrsta raka.

Ako se ostavljate cigareta, imajte ove stvari na umu tijekom sljedećih nekoliko tjedana:

Posjetite liječnika

To treba biti vaš prvi korak kod odvikavanja od cigareta. Prestanak pušenja može biti šok za organizam, stoga će razgovor s liječnikom sigurno pomoći. Može vam predložiti nikotinske flastere ili dati još neke opcije koje će olakšati odvikavanje.

Ako zatrebate pomoć, vaš liječnik će biti veliki saveznik u narednim tjednima!

Nikotinski flasteri

Ako se vi i vaš liječnik slažete, nabavite nikotinske flastere koji mogu olakšati odvikavanje. Ali nemojte pretjerivati – nedavne studije su pokazale da ljudi mogu postati jednako ovisni o nikotinu i u tim oblicima.

Isto tako, nikada nemojte pušiti ili žvakati nikotinske žvakaće gume dok istodobno nosite nikotinski flaster.

Zalihe žvaka bez šećera

Kupite puno različitih okusa žvaka bez šećera i držite ih na raznim mjestima doma, u autu i uredu. Tako kad vas uhvati želja za cigaretom, samo uzmite žvaku.

Bonus: Žvakaća guma zapravo pomaže u smanjivanju stresa.

Napravite pakt s prijateljem

Ako imate prijatelja koji također želi prestati, učinite to zajedno!

Dogovorite se hoćete li postupno smanjiti unos cigareta ili naglo odmah prestati. Napravite sistem podrške i zajedno razmjenjujte savjete. Razgovarajte svakodnevno i ponekad ako treba budite i oštri jedan prema drugom.

Duboko disanje

Izdvojite najmanje tri do pet minuta svako jutro i navečer za meditiranje. Udahnite duboko kroz nos, zatvorite oči, zadržite dah nekoliko sekundi, a zatim izdahnite polako kroz usta. Iskoristite ovo vrijeme da vizualizirate svoj život kao nepušač.

Prestanak pušenja

Pijte puno vode

Cilj je popiti osam do 10 čaša vode dnevno jer je voda najbolji način da očistite svoje tijelo od toksina (čitaj: nikotina). Smanjite unos pića s kofeinom ili alkoholna pića jer izazivaju dehidraciju.

Klonite se kafića

Ovo će mnogima teško pasti, ali barem u prva tri tjedna odvikavanja pokušajte što manje vremena provoditi u kafiću.  Ako već ne možete bez kavice u kafiću, onda birajte one gdje je pušenje zabranjeno.

Vodite dnevnik

Prvi dan zapišite zašto točno želite prestati pušiti (želite živjeti duže, želite uštedjeti novac…). Svaki dan pišite o svojim osjećajima, ali i zapišite razloge zbog kojih vaš muž, sestra ili djeca žele da se ostavite ove nezdrave navike.  

Kasica prasica

Ovo je stvarno zabavno! Samo izračunajte koliko tjedno potrošite na cigarete, onda izračunajte koliko potrošite mjesečno, pa godišnje…

Nabavite kasicu u koju ćete svaki dan ubacivati točan iznos koji bi inače trošili na cigarete. Dalje se motivirajte s planiranjem što učiniti s tim novcem za godinu dana.

Naš prijedlog je da priuštite sebi putovanje kao nagradu za prestanak pušenja. Nema više cigareta, mnogo ste zdraviji i sretniji te pružate sebi iskustvo života. Ovo je „win-win“ situacija!

Preuzmite članak i pročitajte ga kasnije:   PDF

Ocjena članka:

4.17 / 5   6
Facebooktwitterpinterestmail
10-10-2018
Foto: Photospin
Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Poklanjamo vam besplatne E-mail novosti

Vi označite što vas zanima, a mi ćemo se pobrinuti pružiti vam samo korisne informacije.

 Zdravlje  Ljepota  Vege Prehrana  Pokloni
Pojmovi uz članak: tehnike prestanka pušenja, kako prestati pusiti prirodnim putem, biljne cigarete, zbogom cigarete, tehnike odvikavanja pusenja, prestanak pusenja prvi dan, Kako najlakse ostaviti pice I cigare, google najbolji savjet za ostaviti cigarete, flasteri nikotinski kako djeluju, zbogom cigareto,