PMS simptomi – kako ih ublažiti?

PMS ili premenstruacijski sindrom je psihoendokrini poremećaj s biološkom, psihološkom i socijalnom podlogom.

Njegova etiologija nije poznata iako postoji nekoliko teorija. Hormonska teorija smatra da je PMS posljedica poremećenog odnosa estrogena i progesterona tijekom druge faze ciklusa, dok nehormonska teorija u obzir uzima ostale oblike neravnoteže, kao što su hipoglikemija, hipovitaminoza ili poremećaj u sintezi neurotransmitera (premenstruacijski pad endorfina). Psihogena teorija se usmjerava na psihičku napetost, depresiju i slično.

Svaka žena je barem jednom u životu osjetila predmenstrualne tegobe. Zapravo, simptomi PMS-a javljaju se kod većine žena i uvelike variraju po jačini i brojnosti od žene do žene. Hormonalne promjene i neravnoteža uzrok su mnogim tegobama PMS-a, koji označava cikličku pojavu niza simptoma tijekom druge polovine ciklusa.

PMS simptomi se uglavnom postepeno pogoršavaju tijekom druge faze ciklusa te naglo prestaju s nastupanjem menstrualnog krvarenja. Većina žena uspijeva normalno funkcionirati tijekom PMS-a, no drugi dio pati od vrlo izraženih simptoma te se tu nerijetko uključuju lijekovi protiv bolova.

Koji su PMS simptomi?

Tijekom PMS-a, žena može osjetiti fizičke i psihološke promjene. Naravno, neke ih osjećaju manje intenzivno, dok nekim ženama PMS predstavlja veliki strah, zbog spoznaje kakvi ih sve simptomi čekaju.

Fizički simptomi mogu biti:

  • natečenost grudi,
  • bol u grudima,
  • povećanje tjelesne težine i otečenost,
  • probavne tegobe (konstipacija, proljev),
  • glavobolja,
  • bolovi u mišićima i zglobovima,
  • umor,
  • nesanica,
  • pojačano znojenje,
  • preosjetljivost na mirise i zvukove,
  • bol u donjem dijelu trbuha,
  • bol u donjem dijelu leđa.

Psihološki simptomi mogu biti:

  • nervoza,
  • depresija,
  • tuga,
  • nemir,
  • promjene raspoloženja,
  • povećani apetit,
  • gubitak koncentracije,
  • agresivnost,
  • tjeskoba,
  • napadaji plača,
  • razdražljivost.
PMS simptomi

Kako ublažiti PMS simptome?

Ako želite ublažiti simptome PMS-a, potrebno je da prije svega regulirate prehranu. Izbjegavajte tešku i masnu hranu jer ćete se zbog šećera i soli samo osjećati lošije. Hrana kao što je junk food, čipsevi, keksi i mnoga druga, uzrokovat će nagli rast šećera, pa pad, što će dodatno naštetiti vašem raspoloženju.

Također, takva hrana često sadrži i puno soli, koja može utjecati na nadutost.

Radije izaberite kvalitetne ugljikohidrate, proteine i masti. Kvalitetna prehrana će regulirati razinu serotonina, koji utječe na popravljanje raspoloženja. Pomoći može i tekućina u obliku vode ili nekih čajeva koji imaju umirujuće djelovanje.

Fizička aktivnost također može pomoći da olakšate simptome PMS-a, a isto tako je poznato da je menstruacija tada redovita. Tijekom fizičke aktivnosti luči se endorfin, koji umanjuje simptome kao što je bol. Također, endorfin djeluje na smanjenje stresa i daje osjećaj sreće i zadovoljstva.

Kako bi se PMS simptomi ublažili, organizam mora imati dovoljne količine vitamina B skupine, posebice vitamina B6. Vitamini B skupine podižu raspoloženje i smanjuju nesanicu. Također, preporučuje se i magnezij, poznat po svojem umirujućem djelovanju. Međutim, visoke doze vitamina valja izbjegavati jer mogu dovesti do neželjenih, posebice neuroloških smetnji.

Nerijetko, žene bol kontroliraju analgeticima. Također, u većine žena se primjernom oralne hormonske kontracepcije simptomi PMS-a smanjuju, ali i pojačavaju kod manjeg broja korisnica.

Ako su vaši bolovi jaki i nikako ih ne uspijevate ublažiti, obratite se vašem ginekologu. Bolovi mogu biti uzrokovani cistama na jajnicima, miomima u maternici te bolestima kao što je endometrioza.

Članak uređen:

Saznajte više o menstruaciji u sljedećim tekstovima:

Saznajte više o stresu u sljedećim tekstovima:

Saznajte više o depresiji u sljedećim tekstovima:

Ocjenite članak

3.75 / 5   4

Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Vezani pojmovi: pms simptomi, kako ublažiti pms, simptomi pmsa, koji su simptomi pms, Pms simptomi kako ih ublaziti, prehrana pms, 

Podijelite članak

Kopirajte adresu

Vaši komentari

Komentare nagrađujemo.

PMS simptomi – kako ih ublažiti?

Želimo vas motivirati da svojim znanjem i iskustvom doprinesete cjelovitosti sadržaja na portalu.

Aktivne komentatore koji se trude doprinijeti nagrađujemo.

Svaki mjesec biramo najzaslužnijeg komentatora. Najboljem komentatoru mjeseca poslat ćemo obavijest e-mailom. Ukoliko u roku 8 dana ne primimo povratni odgovor, izabrat ćemo novog komentatora mjeseca i dodijeliti mu/joj nagradu. Nagradu smo u mogućnosti poslati samo punoljetnim osobama na adresu u Republici Hrvatskoj.

Što je poželjno:

  • komentar u kojima su iznesene korisne informacije koje nadopunjuju članak
  • komentar u kojima se dijeli vlastito iskustvo koje može biti korisno drugima
  • komentar je odgovor na pitanje postavljeno od drugog čitatelja ili postavljeno vlastito pitanje

Trenutno nema komentara budite prvi i komentirajte članak.