Poslovno odijevanje – kako pravilno odabrati odjeću za posao?

poslovno-odijevanje

U poslovnom svijetu, način na koji se odijevate vrlo je važan, osobito ako vaš posao uključuje stalni kontakt s klijentima. Čak i ako vaš ured nema napisana pravila poslovnog odijevanja, pojavite li se neprikladno poslovno odjeveni djelovat ćete neprofesionalno. Stoga donosimo kratak pregled kako pravilno odabrati radnu odjeću i izbjeći neugodnosti na poslu.

1. Ako ne znate koja su pravila odijevanja u vašem uredu, pitajte za njih

Mnogi uredi nemaju službeno napisan kodeks poslovnog odijevanja već se pretpostavlja da će ih zaposlenici sami shvatiti. Ako sami ne možete shvatiti pravila odijevanja jednostavnim promatranjem vaših kolega, budite slobodni pitati vašeg nadređenog ili se obratiti vašem odjelu za ljudske potencijale.

pitajte

2. Business formal pravila odijevanja

Ako su pravila odijevanja Business formal, nose se isključivo odijela. Tu spadaju iznimno elegantni stilovi odijevanja koji su najčešće rezervirani za viši menadžment, odjele za računovodstva ili odvjetnička društva.

Muškarci bi trebali nositi odijela crne, sive, mornarsko plave, smeđe, bež ili bijele boje. Uz odijelo je i obavezno nošenje kravate i par dobro uglancanih cipela s čarapama (Nikako ne tenisice niti sandale). Cipele trebaju odgovarati odijelu, remenu i čarapama, a čarape trebaju biti dovoljno dugačke tako da se u slučaju kada sjedite ne bi vidjela koža na nogama. Potrebno je izbjegavati nošenje nakita, osim ako se ne radi o satu ili vjenčanom prstenu.

Za žene isto vrijedi nošenje odijela koje može uključivati varijaciju sakoa s hlačama ili duljom suknjom uz jednostavnu bluzu. Što se tiče cipela, najbolje je odabrati zatvorene salonke. I muškarci i žene pod svaku cijenu trebaju izbjegavati kičastu odjeću koja izaziva pažnju, a jednostavan nakit, uredna kosa i nenametljiva šminka su poželjni. U ovom poslovnom stilu, vrijedi pravilo manje je više.

business-formal

3. Professional pravila odijevanja

U ovom stilu odijevanja postoji malo više slobode u odnosu na Business formal.

Muškarci mogu nositi hlače u kombinaciji s košuljama na gumbe ili s džemperom i sportskom jaknom umjesto sakoa od odijela. Kravate se mogu nositi po želji uz mogućnost odabira raznolikih boja. Dopušteno je nošenje kariranih majica ili košulja isto kao i džempera različitih boja.

Za žene nije više nužno nositi isključivo samo odijela, ali su zato poželjne finije haljine, bluze ili džemperi s rukavima najmanje dužine tri četvrt. Također, mogu biti i malo slobodnije što se tiče nakita i make-upa, ali i dalje je potrebno ostati umjeren i izbjegavati prekomjerno stavljanje kako bi izbjegli privlačenje previše pažnje (poput ogromnih svjetlucavih ogrlica ili kričavo crvenog ruža). Važno je da je nakit u skladu s odjevnom kombinacijom. Dobre vijesti su da se ne moraju nositi isključivo zatvorene salonke te ni najlonke nisu uvijek nužne.

professional-attire

4. Corporate ili business casual pravila odijevanja

Radi se o stilu gdje zaposlenici ne moraju nositi isključivo samo poslovna odijela.

Za muškarce su jakne i sakoi u potpunosti njima na izbor, a kravate se ne trebaju nositi. Košulje se trebaju nositi unutar hlača, a hlače ne moraju biti isključivo tamne boje već se mogu nositi i bež, krem ili kaki boja. Majice bi trebale biti neutralnijih boja s ovratnikom. Nošenje mokasinki je u ovom stilu odijevanja dopušteno.

Za žene su dopuštene majice kratkih rukava ili bez rukava s tim da dekolte uvijek mora biti prikriven. Dopušteno je nositi suknje i haljine do koljena ili malo iznad koljena.

Corporate-business casual

5. Pravila poslovnog odijevanja za klasične urede

U ovakvim uredima atmosfera je puno opuštenija i skoro je sve dopušteno od odjevnih kombinacija. Za muškarce su sada majice s ovratnikom na izbor po želji, a žene mogu nositi tri četvrt hlače, odjeću s izraženijim tonovima ili uzorcima i kraće suknje. Što se tiče nakita i make-upa nema određenih pravila, važno je samo da bude umjereno.

klasicno-odijevanje

6. Pravila poslovnog odijevanja za kreativne urede

Ako radite u kreativnim uredima ili s puno kreativaca sigurno ćete primijetiti da kod njih pravila odijevanja uopće nema i da se najčešće ne nosi ono što bi se nosilo u klasičnim uredima. Mogu se nositi obične traperice, starinske haljine, odjeća i obuća otkačenih boja, dopuštene su tetovaže i ludo ofarbane frizure.

kreativno-odijevanje

7. Što nikada ne nositi u uredu?

Postoje i odjevne kombinacije koje nikad neće biti prihvatljive za nošenje u ured bez obzira gdje radite. Radi se o odjeći kao što su sportske hlače i majice, vruće hlačice, izrazito dekoltirane majice, večernje haljine, odjeća za trening, odjeća koja izgleda poput pidžama i bilo koja odjeća koja ima sliku ili tekst koji je na bilo koji način uvredljiv. Također, nije dopušteno nositi prozirnu odjeću gdje se vidi vaše donje rublje, a podrazumijeva se i da odjeću koju nosite po doma ne nosite na posao.

Preuzmite članak i pročitajte ga kasnije:   PDF

Ocjena članka:

4.33 / 5   6
Facebooktwitterpinterestmail
18-08-2017
Foto: Photospin
Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Poklanjamo vam besplatne E-mail novosti

Vi označite što vas zanima, a mi ćemo se pobrinuti pružiti vam samo korisne informacije.

 Zdravlje  Ljepota  Vege Prehrana  Pokloni
Pojmovi uz članak: poslovno odijevanje, causal odječa poslovna, kako pravilno nositi odjecu, zivotni stil odjevanja,