Sedam pravila za nezaboravan odmor bez stresa

meditacija

Ako planirate na odmor ovoga ljeta, donosimo vam korisne savjete kako da se istinski odmorite i uživate u svakom trenutku vašega odmora, te da ga provedete na holistički način.

1. Budite prisutni u sadašnjem trenutku

Imajte na umu da je biti prisutan u sadašnjem trenutku najbolji poklon koji si možete darovati, posebno na odmoru.

Nerijetko se desi da iako smo na prelijepoj lokaciji i sjedimo na plaži ili planinskom proplanku, naš um “vrti” konstantne brige, frustracije i upitnike, bilo da se radi o projektu na poslu koji treba završiti, brizi oko financija, računa, vođenja domaćinstva, obiteljskih nesuglasica, razmišljanju o proteklim događajima koji su daleko iza nas ili neizvjesnoj budućnosti.

Na ovaj način propuštamo istinski doživjeti ljepotu mjesta kojega smo posjetili, kao i priliku da se kvalitetno odmorimo, jer uslijed konfuzije uma ne možemo posvetiti pažnju ljepoti prirode oko nas, cvrkutu ptica, zvucima morskih valova, okusima i mirisima, te ljudima oko nas. Svakoga dana zapitajte se da li ste uistinu prisutni na odmoru ili ste još uvijek (u svojim mislima) kod kuće?

2. Meditirajte

Zvukovi iz prirode (šum valova, cvrkut ptica…) kao i tišina šume ili lokalnog parka usred gradske vreve idealni su za meditiranje i relaksaciju uma.

Ako niste prakticirali meditaciju za početak je dovoljno da sjedite u udobnom položaju, zatvorite oči, udahnete i izdahnete duboko, te se potpuno usredotočite na zvukove iz okoline, vaš dah i senzaciju u dlanovima.

Biti potpuno prisutan u sadašnjem trenutku također je meditacija: ako se divite ljepoti prirode, istinski uživate u okusu nekog novog jela Ili voća, osluškujete zvuk valova, vode, cvrkut ptica… to je također jedan vid meditiranja!

Više o meditaciji pročitajte u članku “Meditacija: koje su njezine prednosti i kako početi meditirati?

3. Kušajte lokalne specijalitete

Nerijetko se desi da na odmoru jedemo isto ono što bismo jeli i kod kuće. Iako je praktično (jer ste sigurni da će vam se jelo svidjeti) ovime gubite mogućnost da kušate nešto novo i drugačije, te da obogatite iskustvo svojeg odmora, a uz to, lokalna jela su uglavnom i jeftinija.

Dodatna prednost kušanja lokalnih namirnica, osim istraživanja mirisa i okusa mjesta koje ste posjetili je ta što su iste vjerojatno iz lokalnog i organskog uzgoja, te nose i zdravstvene dobrobiti.

Lokalno vino i maslinovo ulje iz Dalmacije, naprimjer, pružaju mnoge zdravstvene dobrobiti za srce i krvne žile, a lokalno voće poput smokvi i breskvi bogato je snažnim antioksidansima koje štite kožu od štetnog sunčevog zračenja.

Iako ove iste namirnice možete ponijeti i doma, način na koji su pripravljene prema tradicionalnoj recepturi često nosi mnogo više zdravstvenih dobrobiti nego sama namirnica konzumirana posebno.

4. Ponesite mirise i okuse odmora sa sobom doma

Okuse i mirise mjesta kojega ste posjetili možete djelomično ponijeti i doma kupnjom lokalnih prehrambenih proizvoda i kozmetike iz domaće radinosti, koje su često jeftinije i zdravije od onih koje biste možda mogli naći u trgovinama u svome mjestu.

Osim zdravstvenih dobrobiti proizvoda iz domaće radinosti (poput vina, meda ili maslinovog ulja), ovim činom podržavate i lokalnu ekonomiju mjesta kojeg ste posjetili i “obične” ljude koji čuvaju staru recepturu i njeguju tradiciju svojih baka i djedova.

Mirisi lavande iz Dalmacije ili majčine dušice s planinskih krajolika, dugo će vas podsjećati na dane odmora, a ujedno i pomoći da se relaksirate.

5. Budite dostupni samo sebi

U doba kada je tehnologija toliko uznapredovala da nas svi u svakome trenutku mogu kontirati iz (gotovo) bilo kojeg mjesta putem mobilnog telefona, a naši Facebook i Instagram prijatelji mogu vidjeti fotografije naših aktivnosti tijekom cijeloga dana, te nas čak pratiti i gdje se krećemo putem GPS-aplikacije na mobilnim uređajima, može nam se učiniti nemogućim da nekoliko dana ili tjedana budemo “nedostupni”.

Ako vi ne poštujete svoje vrijeme, privatnost i pravo na odmor, neće ga poštovati ni drugi. Prije odlaska na odmor najavite da nećete biti dostupni cijelo vrijeme, postavite automatski odgovor na vaš e-mail, a telefon (ako ga “ne možete” isključiti) postavite na vibraciju i odredite si vrijeme u toku dana kada ćete odgovarati na pozive i SMS-poruke ili se možda prijaviti na Facebook.

odmor

Suzdržite se od postavljanja fotografija i pregledavanja komentara na iste dok se ne vratite s odmora, kako se ne biste cijelo vrijeme “odmarali” s telefonom u rukama.

6. Neka vam se odmor ne pretvori u umor

Vodite računa da na odmoru opskrbite svoje tijelo s dovoljno sna. Iako idemo na odmor, često se zapravo desi da zbog želje da posjetimo sve lokalne znamenitosti, barove, restorane i iskoristimo “maksimalno” svaku minutu svoga odmora to činimo bez dovoljno sna, te nam se odmor zapravo pretvori u umor!

Ukoliko se sa odmora vratite neispavani i iscrpljeni nećete doprinijeti ni svome zdravlju niti radnoj sposobnosti (možda biste se čak odmorili bolje da ste ostali kod kuće, a to nije svrha samog odlaska na odmor, zar ne?).

7. Postanite jedno s prirodom oko sebe

U svojoj knjizi Princip prirode („The Nature Principle“) Richard Louv povezanost čovjeka s prirodom smatra esencijalnim za psihičko i fizičko zdravlje i tu povezanost naziva vitaminom N (nature-priroda engl.). Kao što nam za normalan rast, razvoj i zdravlje trebaju vitamini i minerali iz hrane, tako nam je potreban i vitamin N – boravak u prirodi.

Odmor je idealno vrijeme da ne boravite samo u prirodi već i da osjetite kako ste i vi dio prirode i potpuno budete prisutni u sadašnjem trenutku.

Bez obzira jeste li na moru, na planinama ili u gradskoj vrevi (gdje možete posjetiti lokalni park, zoološki vrt ili bazene), potrudite se da “objedinite” sve dobrobiti prirode.

Hodajte bosi po plaži ili po travi (kako biste stimulirali akupresurne točke na stopalima), dišite svjesno i duboko, zagrlite drvo, sjedite pod sjenom drveta, plivajte, pomirišite cvijeće oko sebe, upletite cvijet u kosu, kušajte lokalno voće i povrće, promatrajte izlazak ili zalazak sunca, slušajte cvrkut ptica, šum morskih valova ili gradske fontane, pomažite ili nahranite neku životinju (ukoliko ste na odmoru na selu ili u posjeti zoološkom vrtu).

Imajte na umu zbog koga ste na odmoru

Na odmor ste došli prvenstveno da se VI odmorite i obnovite svoju energiju, no vrlo često dopuštamo sebi da nam odmor diktiraju pravila ponašanja nametnuta socijalnim pritiskom kada se vratimo s odmora, poput prekomjernog sunčanja (koje nerijetko završi bolnim opeklinama) da bismo “pokazali” ten kada se vratimo doma ili konstantnim klikanjem “selfija” za Facebook ili Instagram “prijatelje”, koji mogu oduzeti previše dragocjenog vremena (kojega je na odmoru uvijek malo).

Ukoliko se vratite puni pozitivne energije, odmorni i s osmijehom na licu, to je najbolji indikator da ste proveli nezaboravan odmor!

Preuzmite članak i pročitajte ga kasnije:   PDF

Ocjena članka:

3.25 / 5   4
Facebooktwitterpinterestmail
10-10-2018
Foto: Photospin
Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

NAJČITANIJI TEKST DANAS:

Poklanjamo vam besplatne E-mail novosti

Vi označite što vas zanima, a mi ćemo se pobrinuti pružiti vam samo korisne informacije.

 Zdravlje  Ljepota  Vege Prehrana  Pokloni
Pojmovi uz članak: sedam pravila za lakši život,